Forum QGIS

Pełna wersja: Szablony wydruków.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jestem amatorem jeśli chodzi o GIS.
Czy da się wykorzystać QGIS to wydruku seryjnego?

Mam warstwę shp z pewną trasą podzieloną na odcinki. Chciałbym kazdy z tych odcinków wydrukować jako osobną mapę z danymi o tym odcinku. Tych odcinków jest 700 więc pytanie brzmi
1. Czy da się zrobić jakoś formatkę która będzie mi drukowała każdy z odcinków (odcinek wybrany będzie podświetlony) i będą się drukować dane o tym odcinku a reszta zostanie oryginalna?
2. Czy da się zrobić taki wydruk automatycznie. Program sam będzie generował każdy z odcinków i wypluje mi 700 gotowych mapek?
Cześć,

Do 2.: Do wydruku seryjnego służy funkcja Atlasu.
Tu jest ogólnie wyjaśnione o co chodzi: http://docs.qgis.org/2.8/en/docs/user_ma...generation
Można ustawić, żeby arkuszem był dany odcinek trasy, także to się da zrobić.

Jeśli chodzi o odp. na 1. to sprawa może być bardziej skomplikowana. Przyznam, że nie bawiłem się w takie coś.
Dzięki wielkie za podpowiedź.
Jest tam taka opcja jak "Nadpisywanie oparte na danych" Jak z niej dobrze korzystać. Przypuszczam że sprawne z niej korzystanie rozwiąże mój problem nr 1. Mogę użyć renderowania tylko jaką mam wpisać komendę żeby renderowało konkretny obszar?
Hm, zagadnienie ciekawe - postanowiłem rozwiązać tę zagadkę Smile


Jeśli chcesz, żeby dane o odcinku wyświetlały się w jakiejś ramce obok, to sprawa jest prosta, bo wystarczy zrobić pole tekstowe w kompozytorze map i tam wpisać odpowiednie rzeczy. Oczywiście po uprzednim skonfigurowaniu atlasu, żeby skorzystał z danej warstwy przy generowaniu serii map.

Na przykładzie ulic wsi, może to wyglądać tak:
Kod:
ULICE WE WSI:
Ulica [% "name" %]  
Długość: [% $length %] m

Gdzie:
[% "name" %] to nazwa ulicy zassana z tabeli atrybutów z kolumny "name"