Forum QGIS

Pełna wersja: Zaznaczanie obiektów za pomocą wyrażeń
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć Wam
Jestem początkującym użytkownikiem QGis'a.
Mam warstwę .shp z użytkami dla miasta. Potrzebuję zrobić strukturę użytków dla niego z sumą powierzchni. Potrafię za pomocą wyrażenia wyszukać w tabeli atrybutów, w danej kolumnie, wszystkich gruntów ornych (R),["kolumna z atrybutem" LIKE '%R%'], lecz niestety wyszukuje mi równie B-R oraz S-R.
W jaki sposób zawęzić poszukiwania?? Jakim wyrażeniem?
No i na koniec potrzebuję policzyć ich powierzchnię. Może da to się zrobić "za jednym razem" ??

Z góry dzięki za zainteresowanie
i pozdrawiam
Załóżmy, że kolumna z atrybutem nazywa się MACHUZO, to wyrażenie na grunty orne będzie:

regexp_match( "machuzo", '^[Rr].*')

Co do ich powierzchnia, muszę przespać sprawę...
Dzięki za odpowiedź, ... ale niestety nie działa. Niczego nie zaznacza.
A powiedź mi proszę, dlaczego użyłeś jeszcze "małego r" dodatkowo?? I tak próbowałem i z nim, i bez niego, ale nieskutecznie.
W kolumnie z użytkami mam zapisy tego typu: 4-122/RIIIb, 11-257/B-RIVa. A potrzeba "wyłowić" tylko same R z małym b (np klasa użytku IIIb).
Działam na QGis 2.14.7-Essen


(02-11-2016, 21:46)Italiano napisał(a): [ -> ]Załóżmy, że kolumna z atrybutem nazywa się MACHUZO, to wyrażenie na grunty orne będzie:

regexp_match( "machuzo", '^[Rr].*')

Co do ich powierzchnia, muszę przespać sprawę...
W/w wyrażenie działa dla zapisów zaczynających przez 'R' lub 'r', zatem mógłbyś podzielić kolumnę 4-122/RIIIb na dwie 4-122 oraz RIII (najlepiej w pliku DBF w Excelu) wtedy cały rekord będzie zaznaczony.

Jako alternatywa (ale pod 2.16) klikaj CTRL-F3 i zaznacz same obiekty zawierające /R w ten sposób:

[Obrazek: select_R.gif]

Odnośnie powierzchni zaznaczonych, odpal "Statistics Panel" (menu View => Panels) przy "Selected features only", i wprowadź $area jako wyrażenie [Obrazek: smile.gif]