WMS przez Mapserver dzięki Borysowi już działa, to teraz przyszedł czas na Open Layers
Przebrnąłem przez dokumentację i zrobiłem pierwszą prościutką "aplikację"
http://www.geostrona.pl/kosovo/pr
Co jest nie tak z mapą???
W parametrach konstruktora OpenLayers.Layer.WMS warto podać nazwę warstwy, a nie tytuł. Jakbyś skonfigurował w mapserverze zwracanie błędów, to by napisał co jest nie tak, a nie zwracał czarnej glazury.
Aha, i wyprzedzając kolejne pytanie - maxResolution
Co ja bym bez Ciebie zrobil...
PS. W porownaniu do QGIS to przez OL WMS "smiga"! Szybciutko!
PS2. Mam wrazenie, ze tylko my nie jestesmy na wakacjach
Szybciutko to będzie jak się postawi przed Mapserverem TileCache albo jakieś podobne rozwiązanie typu TMS/WMS-C
Inni też (jeszcze) nie wyjechali na wakacje, ale ciężko im wygrać z Borysem pod względem szybkości reakcji
RSS i głośny dzwonek w przedpokoju ;-D
Przypuszczam, że różnica w szybkości wynika z tego, że OL kafluje i keszuje WMSa, a Quantum jeszcze tego nie umie. Można by w OL wyłączyć kaflowanie i zobaczyć, czy nadal jest różnica... Sam jestem ciekaw
Pozdrawiam Lud Pracujący,
B.
RSS + dzwonek w przedpokoju? to już chyba uzależnianie?
Wakacje na szczęście już za 2 tygodnie...
m_k@ dzięki za podpowiedź... jednak dopóki QGIS się nie nauczy (np od OL
) tailowania i cashowania to Tilecash pomoże tylko w wypadku OL. Dobrze myślę? Dobre i to!
Z cashowaniem to słabo w non-profitowym projekcie :-)
Tilecache powinien pomóc, bo on wymusza na Qgisie tilowanie (chyba dopiero 1.5 obsługuje WMS-C). Aczkolwiek nie przyglądałem się, czy Qgis te kafle już keszuje po swojej stronie, czy to jest jeszcze do zrobienia.
Jakieś zaczątki już chyba istnieją - od wersji 1.4 jest coś takiego jak 'Render caching'. Na razie w przypadku WMS ogranicza się to jedynie do tego, że włączenie/wyłączenie warstwy nie wymaga ponownego pobierania mapy z serwera.
Tak, ale keszowanie kafli i używanie ich po przesunięciu mapy to inna bajka. Właśnie sprawdziłem, jeszcze to nie działa (wszystkie kafle są ściągane ponownie po przesunięciu).