13-08-2011, 11:43
Przepraszam, umknął mi ten post, pewnie więc odpowiedź spóźniona.
TileCache jest serwerem, który obsługuje protokoły TMS (podej kafel x,y dla zoomu z) oraz WMS-C (zapytanie wygląda jak zwykły wms, tyko trzymamy się ustalonej siatki). Z drugiej strony jest klientem dla serwera wms. Czyli uruchamiasz MapServera jak dotychczas, zupełnie niezależnie instalujesz TileCache, podajesz mu adres MapServera jako źródło danych, a użytkownicy kierują żądania do TileCache'a (protokołem TMS albo WMS-C, do wyboru).
Każdy kafel przy pierwszym żądaniu jest pobierany z MapServera, a później już oczywiście z kesza. Można to tak zostawić i pozwolić keszowi się stopniowo napełniać w miarę używania, a można puścić dołączony skrypt, generujący żądania kafla po kaflu i w ten sposób napełniający kesz. Jeśli zmieniasz dane lub styl renderowania w MapServerze, to wystarczy opróżnić kesz dla danej warstwy, żeby napełniał się świeżymi kaflami.
Wszystko jest opisane na http://tilecache.org/
TileCache jest serwerem, który obsługuje protokoły TMS (podej kafel x,y dla zoomu z) oraz WMS-C (zapytanie wygląda jak zwykły wms, tyko trzymamy się ustalonej siatki). Z drugiej strony jest klientem dla serwera wms. Czyli uruchamiasz MapServera jak dotychczas, zupełnie niezależnie instalujesz TileCache, podajesz mu adres MapServera jako źródło danych, a użytkownicy kierują żądania do TileCache'a (protokołem TMS albo WMS-C, do wyboru).
Każdy kafel przy pierwszym żądaniu jest pobierany z MapServera, a później już oczywiście z kesza. Można to tak zostawić i pozwolić keszowi się stopniowo napełniać w miarę używania, a można puścić dołączony skrypt, generujący żądania kafla po kaflu i w ten sposób napełniający kesz. Jeśli zmieniasz dane lub styl renderowania w MapServerze, to wystarczy opróżnić kesz dla danej warstwy, żeby napełniał się świeżymi kaflami.
Wszystko jest opisane na http://tilecache.org/