Forum QGIS

Pełna wersja: Etykietowanie warstwy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Jestem nowym (od kilku dni) użytkownikiem Qgisa (wer. 1.7). Zatem jestem bardzo zielony w tej materii. Mam pytanie, czy istnieje możliwość wyświetlenia numerów oddziałów i wydzieleń leśnych na mapie jednocześnie po podpięciu warstwy shp? I jak to zrobić, bo gdy włączam etykietowanie warstwy, to wyświetla się ciąg znaków. Zatem jak z tego ciągu wyodrębnić tylko dwa symbole (oddział i wydzielenie)? Proszę bardzo o pomoc. Pozdrawiam
Niestety bezpośrednio w QGIS chyba się nie da, ja takie rzeczy robię na dwa sposoby, albo w bazie danych, albo (przy pliku *.shp) kopiuję sobie plik *.dbf, otwieram w arkuszu kalkulacyjnym i tam edytuję dane, nie pamiętam tylko jakie były formuły do wybierania fragmentu tekstu.
Nie wiem o co dokładnie chodzi z tymi wydzieleniami, ale kalkulatorem pól też można wyciąć fragment tekstu z danego pola:

substr(nazwa_pola, nr_pierwszego_znaku, liczba_znaków)
Witam
Dziękuję za pomoc. Ale pojawia się inny problem. Wyjaśniam: oddział leśny, to obszar wydzielony liniami podziału powierzchniowego, w którym może być jedno lub wiele wydzieleń (inaczej pododdziałów). W tej formule zastosowałem znak + i udało się wyświetlić zarówno numery oddziałów jak i litery wydzieleń. Ale, jak napisałem wcześniej, każdy oddział może mieć wiele wydzieleń, stąd przy każdym wydzieleniu razem z nazwą wydzielenia (literą) wyświetlają się numery oddziału. Zatem w granicach oddziału pojawia się wiele powtórzeń. Czy jest możliwe usunięcie powtórzeń?Przeszukuję qgisa, ale nie widzę takiej opcji. Ponadto, kiedy chcę zapisać zmiany, w dodanej kolumnie z etykietą pojawiają się zamiast otrzymanych wcześniej numerów zera. O co chodzi, czy robię coś nie tak, czy qgis tak ma?
Witam ponownie