Forum QGIS

Pełna wersja: [błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
system: Windows XP SP2
wersja qGIS: 1.7.0

Dostaję z PODGiKu dane ewidencji gruntów.
Mama jak mapa, najczęściej DXF.
O ile warstwa działek zwykle nie sprawia problemów, o tyle warstwa użytków już tak.
Warstwy wczytywane są topologicznie poprawne według programów geodezyjnych/CAD, ale już nie według qGISa.

Pierwszy problem: wyspy wewnętrzne z "pomostami" - qGIS zaznacza to jako błąd.
Drugi problem: zbyt skomplikowane poligony - np. użytek "dr" będący jednym wielce zakręconym poligonem obejmującym prawie cały obręb.

Efekt: dane dają się wyświetlić, zapisać, sklasyfikować... ale już nie przeciąć - np. przy iloczynie dwóch warstw pojawia się komunikat,
że warstwa zawiera błędy i program nie wszystkie przeciął.
Pozostaje mozolne przygotowanie danych "pod" Quantum GIS - rozbijanie zbyt skomplikowanych poligonów na mniejsze. Ręczne.
w SHP są części i pierścienie, aby dodać pierścień - pomost jest niepotrzebny, natomiast podwójny wierzchołek i wektor jest odczytywany jako błąd.
dla CAD-ów stosuje się obrysowanie enklawy (wyspy) w działce po tych samych wierzchołkach (pomosty).
Chyba nic na to nie poradzisz, ale korzystając z okazji podpinam się z innym tematem do tego postu, chodzi o to samo.. szczegóły --tutaj--
(05-10-2011, 15:57)tomsik napisał(a): [ -> ]w SHP są części i pierścienie, aby dodać pierścień - pomost jest niepotrzebny,
natomiast podwójny wierzchołek i wektor jest odczytywany jako błąd.
I właśnie uznawanie jako błąd jest rozwiązaniem skrajnie <cenzura>,
bo wymusza bądź ręczną edycję obiektów (na szybko: rozsunąć na chwilę, przetworzyć, zsunąć w wyniku),
bądź wstępną obróbkę danych w programie CAD.

Cytat:dla CAD-ów stosuje się obrysowanie enklawy (wyspy) w działce po tych samych wierzchołkach (pomosty).
Ależ ja świetnie wiem jak to działa...
Cytat:Chyba nic na to nie poradzisz,
... podobnie jak wiem, że ja nic na to nie poradzę.
Poza napisaniem tego wątku, aby zajął się tym Ktoś piszący/modyfikujący obsługę topologii.

Przydałoby się tez dołożenie informacji/zrzutu obiektów,
które ze względu na swoją "błędność" nie zostały przetworzone.
OIDP w co poniektórych wtyczkach taka funkcjonalność jest.