[błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów - Wersja do druku +- Forum QGIS (http://forum.quantum-gis.pl) +-- Dział: Desktop GIS (http://forum.quantum-gis.pl/forum-4.html) +--- Dział: QGIS (http://forum.quantum-gis.pl/forum-5.html) +--- Wątek: [błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów (/thread-567.html) |
[błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów - [wiki] - 05-10-2011 system: Windows XP SP2 wersja qGIS: 1.7.0 Dostaję z PODGiKu dane ewidencji gruntów. Mama jak mapa, najczęściej DXF. O ile warstwa działek zwykle nie sprawia problemów, o tyle warstwa użytków już tak. Warstwy wczytywane są topologicznie poprawne według programów geodezyjnych/CAD, ale już nie według qGISa. Pierwszy problem: wyspy wewnętrzne z "pomostami" - qGIS zaznacza to jako błąd. Drugi problem: zbyt skomplikowane poligony - np. użytek "dr" będący jednym wielce zakręconym poligonem obejmującym prawie cały obręb. Efekt: dane dają się wyświetlić, zapisać, sklasyfikować... ale już nie przeciąć - np. przy iloczynie dwóch warstw pojawia się komunikat, że warstwa zawiera błędy i program nie wszystkie przeciął. Pozostaje mozolne przygotowanie danych "pod" Quantum GIS - rozbijanie zbyt skomplikowanych poligonów na mniejsze. Ręczne. RE: [błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów - tomsik - 05-10-2011 w SHP są części i pierścienie, aby dodać pierścień - pomost jest niepotrzebny, natomiast podwójny wierzchołek i wektor jest odczytywany jako błąd. dla CAD-ów stosuje się obrysowanie enklawy (wyspy) w działce po tych samych wierzchołkach (pomosty). Chyba nic na to nie poradzisz, ale korzystając z okazji podpinam się z innym tematem do tego postu, chodzi o to samo.. szczegóły --tutaj-- RE: [błąd] a raczej zbyt skomplikowane kształty poligonów - [wiki] - 06-10-2011 (05-10-2011, 15:57)tomsik napisał(a): w SHP są części i pierścienie, aby dodać pierścień - pomost jest niepotrzebny,I właśnie uznawanie jako błąd jest rozwiązaniem skrajnie <cenzura>, bo wymusza bądź ręczną edycję obiektów (na szybko: rozsunąć na chwilę, przetworzyć, zsunąć w wyniku), bądź wstępną obróbkę danych w programie CAD. Cytat:dla CAD-ów stosuje się obrysowanie enklawy (wyspy) w działce po tych samych wierzchołkach (pomosty).Ależ ja świetnie wiem jak to działa... Cytat:Chyba nic na to nie poradzisz,... podobnie jak wiem, że ja nic na to nie poradzę. Poza napisaniem tego wątku, aby zajął się tym Ktoś piszący/modyfikujący obsługę topologii. Przydałoby się tez dołożenie informacji/zrzutu obiektów, które ze względu na swoją "błędność" nie zostały przetworzone. OIDP w co poniektórych wtyczkach taka funkcjonalność jest. |