Jak rozpocząć pisanie pluginów C++ - Wersja do druku +- Forum QGIS (http://forum.quantum-gis.pl) +-- Dział: Desktop GIS (http://forum.quantum-gis.pl/forum-4.html) +--- Dział: QGIS (http://forum.quantum-gis.pl/forum-5.html) +--- Wątek: Jak rozpocząć pisanie pluginów C++ (/thread-634.html) |
Jak rozpocząć pisanie pluginów C++ - silverado - 03-01-2012 Witam, Szukam gdzieś jakichś informacji jak rozpocząć pisanie pluginów dla QGISa w C++. Niestety jak w końcu znalazłem pełniejszy opis, to okazało się, że jest to przestarzała instrukcja dla QGIS < 0.8 a z pythonowego cookbooka z adresu: http://www.qgis.org/pyqgis-cookbook/index.html niestety do C++ dużo się nie zastosuje. Z dokumentacji API nic nie wynoszę. Czy ktoś może dać jakiegoś linka do aktualnego opisu stworzenia choćby prostego pluginu typu "Hello world!"? Dalej powinienem już sobie jakoś poradzić. RE: Jak rozpocząć pisanie pluginów C++ - borys - 04-01-2012 Zacząłbym od instrukcji ;-) http://www.qgis.org/en/documentation/manuals.html "QGIS Coding and Compilation Guide" zaczyna się właśnie od rozdziału "Writing a QGIS Plugin in C++" Do tego warto przyjrzeć się istniejącym wtyczkom: http://hub.qgis.org/projects/quantum-gis/repository/revisions/master/show/src/plugins Być może przyda się też coś stąd: http://hub.qgis.org/wiki/quantum-gis/Development |