03-05-2010, 21:22,
|
|
Saint
geofon

|
Liczba postów: 15
4
Reputacja:
0
|
|
Siatka kwadratów
Witam,
mam pewien problem, otóż jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o obsługę QGIS.
Potrzebuję nanieść na mapę siatkę kwadratów, których boki będą odpowiadały w terenie długości 1km.
Jak to zrobić?
Mapę wczytuję tak, że mam zapisaną mapę w pliku .jpg.
Otwieram QGIS, wybieram warstwa -> dodaj warstwę rastrową i wybieram plik z moją mapą.
Tylko co dalej?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, to dla mnie bardzo ważne.
|
|
03-05-2010, 22:41,
|
|
Saint
geofon

|
4
Reputacja:
0
|
|
RE: Siatka kwadratów
Dzięki za odpowiedź.
Udało mi się nałożyć siatkę przy dodawaniu mapy do wydruku, jednakże jakie powinienem wpisać dane w poszczególne pola, aby boki tych kwadratów odpowiadały długości 1km?
|
|
03-05-2010, 23:06,
|
|
Saint
geofon

|
4
Reputacja:
0
|
|
No tak, pominąłem drugi punkt Twojej instrukcji.
Włączam wtyczkę georeferencer, mam taki obraz:
http://img263.imageshack.us/img263/5325/beznazwy1se.jpg
i pojęcia nie mam, co dalej zrobić i jak te punkty referencyjne zdefiniować, jak określić raster, plik wpasowania itd..
|
|
03-05-2010, 23:15,
|
|
robert
Administrator

|
Liczba postów: 280
40
Reputacja:
1
|
|
Wczytujesz raster (trzy kropki). Później na podstawie węzłów siatki dodajesz punkty o znanych (albo w przyjętym dowolnym lokalnym) układzie współrzędnych. Do tego musisz mieć/znać:
1) odległość między węzłami, albo
2) skalę tej mapy
Bez tego nie da rady.
Na tym zrzucie niestety niewiele widać. W zależności od tego ile masz punktów wybierz transformację, choć samo to zagadnienie to problem na kilka godzin wykładu  , ale rozumiem, że tej mapy nie będziesz używać do strzelania pocisków balistycznych.
Na koniec dajesz 'stwórz i wczytaj warstwę'.
|
|
04-05-2010, 00:11,
|
|
Saint
geofon

|
4
Reputacja:
0
|
|
Kurczę nie potrafię sobie z tym poradzić.
Nie potrafię określić tych punktów i mimo prób nie udaje mi się tego zrobić.