Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wygenerowanie siatki poligonów z warstwy liniowej
08-06-2015, 15:49,
#1
Wygenerowanie siatki poligonów z warstwy liniowej
witam,
analizując różne wtyczki QGISa próbuję rozwiązać problem, ale efektów póki co brak. Potrzebuję "siatkę poligonów" wygenerowanych i stycznych (lub odsuniętych o zadaną wielkość) od polilini (zamieszczam obrazek).
   
Dane wejściowe mam nastepujące:
warstwa SHP liniowa - (oś 10 kilometrowej drogi) , układ 1992.

Potrzebny wynik:
warstwa SHP poligonowa, z zadaną ilością rzędów poligonów o zadanej wielkości boku np. 10 m, docelowo 2 lub 4 rzędy poligonów stycznych z osią (atrybuty poligonów będą odpowiednio uzupełniane).

Jeżeli piszę nie jasno, proszę o informację Smile
Jakieś pomysły?HuhSmile
10-06-2015, 12:40,
#2
RE: Wygenerowanie siatki poligonów z warstwy liniowej
nikt nic ?Smile
11-06-2015, 00:34, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2015, 00:47 {2} przez Binko.)
#3
RE: Wygenerowanie siatki poligonów z warstwy liniowej
Zasadniczo coś mogę napisać, ale nie wiem czy dobrze rozumiem problem.

Generalnie sposób jest zawiły, ale zawsze coś Smile Możesz sobie model zrobić, to będzie szybciej.

Taki schemat mi się wykluł:
0. Wgraj linię
1a. Zrób bufor linii 0 z odległością, w jakiej potrzebujesz oczko siatki (np. 10 m)
1b. Zrób bufor większy niż bufor 1a (np. 20 m)
2. Stwórz punkty na linii bazowej (z pkt. 0) co 10 m (wtyczka QChainage albo Locate points along lines)
3. Zagęść bardzo bardzo geometrię w stworzonym buforze 1a
4a. Podziel bufor 3 na część lewą i prawą
4b. Podziel bufor 1b na część lewą i prawą
4c. Połącz część lewą 4a i prawą 4b
4d. Połącz część lewą 4b i prawą 4a
4e. Wydobądź węzły z 4c
4f. Wydobądź węzły z 4d
5a. Wykonaj Distance to nearest hub, wybierając punkty z pkt. 2. i 4e
5b. Wykonaj Distance to nearest hub, wybierając punkty z pkt. 2. i 4f
6a. Połącz 5a z linią z pkt. 0
6b. Połącz 5b z 6a
7. Pokrój zadany bufor 1a liniami 6b.

Powinna wyjść pociachana warstwa w kwadraty. Kolejne poziomy analogicznie.

Model oczywiście jest niedoskonały Smile Może stanowić bazę do dalszych prób. Niestety już w tym momencie widzę problem z zaokrąglonymi końcówkami buforów... I nie wiem jak z automatu podzielić bufor na część prawą i lewą...

Tak że tyle ode mnie, mam nadzieję że pomogłem w mały choć sposób Wink


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmiana CRS siatki na wydruku diopsyd66 2 3 762 23-04-2020, 11:03
Ostatni post: Konrad
  Długość linii w poligonie - podział na poszczególne odcinki warstwy liniowej justynaw3112 6 9 220 20-11-2019, 00:32
Ostatni post: jerresso
  Narzędzie cięcia poligonów/konwersja linie do poligonów/skrót do wył. przyciągania Derby 0 12 209 28-05-2015, 19:27
Ostatni post: Derby
  Nałożenie na mapę siatki z możliwością wypełnienia jej bloków różnymi kolorami. wojzal2 10 42 974 24-10-2014, 19:13
Ostatni post: wojzal2
  Dane warstwy punktowej do liniowej bskrzipek 0 6 687 23-06-2014, 12:38
Ostatni post: bskrzipek
  Grubość warstwy liniowej Bles 1 9 996 20-02-2014, 20:16
Ostatni post: Binko
  Topologia warstwy liniowej chenioo 3 17 015 06-12-2010, 00:30
Ostatni post: chenioo

Skocz do: