Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ubuntu 14.04.3 LTS
09-11-2015, 12:53, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2015, 13:49 {2} przez Saalomon.)
#1
Ubuntu 14.04.3 LTS
Witam.
Postanowiłem przesiąść się na Linuksa, dokładnie na dystrybucję z tytułu i w związku z tym mam pewien problem (zaznaczę tu że jak na razie jestem całkowicie zielony, ale powoli dam rade!Smile). Niestety jak najszybciej potrzebuję aktualnej wersji Qgis, a domyślnym repozytorium jest wersja 2.0. Doczytałem już że muszę dodać nowe repozytorium, dodałem to ze strony qgis : "deb http://qgis.org/debian jessie main". Po uruchomieniu centrum oprogramowania ubuntu i próbie rozpoczęcia instalacji pojawia się okno: "Zależności pakietu nie mogą zostać rozwiązane". Gdy dodam repozytorium deb http://ppa.launchpad.net/ubuntugis/ubunt...ble/ubuntu trusty main , w cou pojawia się komunikat: "Wymaga instalacji niezaufanych pakietów", po kliknięciu OK x3 instalacja nie rozpoczyna się. Powiedźcie proszę co dalej? Może jest jakiś inny sposób?
Przepraszam wszystkich, których mój poziom umiejętności obsługi systemu obraża, ale każdy kiedyś zaczynał, a zależy mi na szybkiej instalacji aktualnego Qgis.
Pokornie proszę o wszelkie, jednak przedstawione możliwe najprościej rady.
Z góry bardzo bardzo dziękuję!Smile
09-11-2015, 21:34,
#2
RE: Ubuntu 14.04.3 LTS
Ok - masz Ubuntu, a dodałeś repo dla Debiana Wink (jessie, to kodowa nazwa wersji Debiana. Nazwa kodowa Ubuntu 14.04 to trusty)

W /etc/apt/sources.list powinieneś mieć taki wpis:

Kod:
deb     http://qgis.org/debian trusty main
deb-src http://qgis.org/debian trusty main

Następnie w konsoli wpisz po kolei:
Kod:
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-key 3FF5FFCAD71472C4
sudo apt-get update
sudo apt-get install qgis python-qgis qgis-plugin-grass


WAŻNE! Upewnij się, że usunąłeś inne repozytoria (np. ppa launchpad). W zupełności wystarczy tylko powyższe.

Powodzenia!
09-11-2015, 23:09,
#3
RE: Ubuntu 14.04.3 LTS