Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z plikiem NetCDF
02-09-2016, 19:29,
#1
Problem z plikiem NetCDF
Witam, nie znalazłam na forum podobnego wątku a więc zakładam nowy Smile .

Generalnie chodzi o to że mam plik z rozszerzeniem x.nc i chciałam otworzyć go w QGIS. Zainstalowałam w tym celu wtyczkę NetCDF Browser. Gdy próbuję jednak otworzyć plik, po wybraniu go wyskakuje mi informacja "No extra dimensions found". Czy ktoś z Was wie gdzie może leżeć problem?

Jestem dopiero BARDZO początkującym użytkownikiem QGIS, a więc z góry uprzedzam że trzeba mi tłumaczyć trochę tak łopatologicznie jeżeli ktoś sie na to skusi. Jeżeli ktoś z Państwa miał miał coś wspólnego z wykorzystywaniem w QGIS map LC wykonanych przez esa (http://www.esa-landcover-cci.org/?q=node/164) to będę również wdzięczna za kontakt.

Pozdrawiam Smile
03-09-2016, 08:51,
#2
RE: Problem z plikiem NetCDF
Witamy Cię serdecznie na forum!

Proszę udostępniać w/w plik (w postaci .ZIP) abyśmy mogli go przetestować u siebie, dzięki.

Smile
03-09-2016, 14:20, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2016, 14:22 {2} przez Niebieska.)
#3
RE: Problem z plikiem NetCDF
Ponieważ plik jest za duży, nawet po skompresowaniu, wrzuciłam go na stronkę hostującą pliki: http://www.mediafire.com/download/5icybn..._1.6.1.rar - do jednego katalogu wrzuciłam zarówno wspomniany plik nc jak i podklad rastrowy do niego. Z góry dziękuję jeżeli ktoś tam zajrzy Smile
04-09-2016, 08:32,
#4
RE: Problem z plikiem NetCDF
(02-09-2016, 19:29)Niebieska napisał(a): Zainstalowałam w tym celu wtyczkę NetCDF Browser

Nie trzeba było, bo QGis obsługuje format .NC w sposób natywny, poprzez sterownika GDAL.

Innymi słowy, by otworzyć w/w pliki .NC, wystarczy CTRL-SHIFT-R tak jak zwyczajny raster.

[Obrazek: smile.gif]
04-09-2016, 17:03,
#5
RE: Problem z plikiem NetCDF