Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
siatka i nadanie punktów
18-05-2018, 08:51,
#1
siatka i nadanie punktów
Witam!
Jestem w trakcie pisania pracy mgr i muszę wykonać waloryzację krajobrazu metodą punktową. Na mapę nakładam siatkę kwadratów o wielkości 100m x 100m i każdy kwadrat ma mieć przypisaną wartość w zależności od obszaru jaką pokrywa dany poligon w danej kratce. czyli np. 3 pkt dostaje kratka za to że poligon pokrywa ją w 90% a 1 punkt za 20% . Ludzie męczą się z tym ręcznie a ja wierze że jest jakiś sposób na ogarnięcie tego jakąś opcją. Na moim obszarze jest ok 3tys kwadratów a map mam 3... wiec się zajadę wpisując o ręcznie. Bardzo będę wdzięczna jak mi ktoś pomoże.
18-05-2018, 08:59,
#2
RE: siatka i nadanie punktów
Jest to bardzo proste do zrobienia Smile
Najchętniej zrobiłbym to w bazie danych PostGis, ale pokażę jak to zrobić w Qgis.
Czy możesz udostępnić próbkę danych (mały obszar) ?
18-05-2018, 14:23,
#3
RE: siatka i nadanie punktów
Hej,

Jest taka bardzo prosta metoda, użyj iloczynu warstw i następnie oblicz powierzchnię obszaru, który zajmuje mapa w danym kwadracie. Pamiętaj, żeby obie warstwy (mapa i siatka kwadratów) były w tym samym układzie współrzędnych, wtedy nie powinno być błędów.
20-05-2018, 11:38,
#4
RE: siatka i nadanie punktów
Wojtek bardzo mi pomogłeś wielkie dzięki!
Jeszcze jedno pytanie trochę nie w temat wątku. Jak stworzyć poligon który wypełnia wszystkie pozostałe obszary na moim terenie. Mam obrysowanych kilka użytków różnych i zostały mi grunty orne. Jak zrobić to kilkoma kliknięciami by nie bawić się w długie obrysowywanie tego? wiem że istnieje różnica ale to tyczy się kilku warstw...
20-05-2018, 12:09,
#5
RE: siatka i nadanie punktów
Ad 1: Policzyć powierzchnię kwadratów, przeciąć z poligonami, obliczyć powierzchnię nowych poligonów, obliczyć jaki procent pierwszej powierzchni stanowi pierwsza, przypisać wagi w zależności od uzyskanego wyniku.

Ad. 2: Wydaje mi się, ze najłatwiej będzie użyć opcji automatycznego dokończenia poligonu (unikaj przecięć) w opcjach przyciągania (ustawienia). Jeżeli masz kilka poligonów (np. wysepek) i objedziesz to dookoła przy zaznaczonej tej opcji, to poligon automatycznie dotnie się tak, by wypełnić pustkę ale nie nadpisać się na istniejących obiektach. Jak zrozumiałem, to własnie chcesz zrobić. https://www.youtube.com/watch?v=ety4z72Z33E


Skocz do: