Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automatyczne, cykliczne odświeżanie zawartości zapisanej w warstwie
05-06-2018, 16:56,
#1
Automatyczne, cykliczne odświeżanie zawartości zapisanej w warstwie
Dzień dobry,

Jestem początkującym użytkownikiem, stąd jeśli opisany problem jest trywialny lub wynika z mojego niedoczytania, uprzejmie proszę o wyrozumiałość.

Mój problem sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:

Czy da się zmusić QGIS do cyklicznego, automatycznego odświeżania prezentowanej warstwy, do której dane są trzymane w relacyjnej bazie danych ?

Sytuacja jest następująca:

1. Używam wersji Desktop 2.18 LTS

2. Mam zdalny serwer PostgreSQL z zainstalowanym rozszerzeniem PostGIS. Na potrzeby ilustracji problemu, przyjmijmy że w bazie SQL na tym serwerze jest jedna tabela, a w niej trzy kolumny:
a) indeks z autoinkrementacją [bigserial]
b) nazwa [text]
c) pozycja [geometry]

3. Dodałem bazę danych PostGIS, widzę ją w panelu przeglądarki, klikając na niej dostaję się do listy obiektów, widzę zapisane w bazie poligony, linie i inne obiekty. Wszystko jak do tej pory jest OK, klikając po kolejnych obiektach wyświetlam na ekranie to co jest w bazie.

4. Inna aplikacja uruchomiona na innym hoście wrzuca cyklicznie do tej tabeli w bazie nowe "geometrie".  Robi to cyklicznie raz na jakiś czas.

5. Ja korzystając z QGISa chciałbym mieć automatyczny podgląd na to co się ostatnio zapisało w tabeli w relacyjnej bazie danych, ale bez konieczności ręcznego odświeżania zawartości w QGISie. Np. na ostatnie 10 wierszy w tabeli.

Problemem dla mnie nie jest konstrukcja zapytania SQL, która zawiera to co konkretnie chcę wyświetlić (w rzeczywistości jest to agregacja danych z wielu tabel),  ale samo oskryptowanie (w ogólę da się ?)/znalezienie odpowiedniej wtyczki do QGIS, która będzie to zapytanie wywoływać i "podłączać" do prezentowanej warstwy.