Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obwód i rozkład punktów w równych odległościach
06-11-2018, 13:58,
#1
Obwód i rozkład punktów w równych odległościach
Witam
Jestem zupełnie początkującym w temacie GIS. Ostatnio moja praca i zainteresowania coraz częściej wymagają pracy z warstwami. Do tej pory wystarczyło tylko otwieranie i podgląd danych. Teraz muszę wykonać pewne edycje.
W jaki sposób zmierzyć obwód powierzchni zajmowanej przez "działkę" (poligon), oczywiście powierzchnia to nie "kwadrat" tylko bardzo nieregularnie wyznaczone granice. Następnie mając długość (obwód) jak go podzielić na 3 równe odcinki (tzn. wyznaczyć 3 punkty w równych odległościach) . Po wykonaniu tego jak jak odczytać współrzędne tych punktów i  zapisać punkty np. jako warstwę.

Z góry dziękuję.
06-11-2018, 18:52,
#2
RE: Obwód i rozkład punktów w równych odległościach
1. Upewnij się, że pracujesz w ukłądzie współrzędnych metrycznych, np. PL-1992 (EPSG: 2180)
2. Użyj kalkulatora pól w tabeli atrybutów, dodaj nwą kolumnę i wypełnij ją przy pomocy parametru $perimeter analogicznie jak tu https://www.youtube.com/watch?v=nRGm97ToE_Y lub posłuż się ta metodą https://www.youtube.com/watch?v=dKykspe3uDc
3. Nie wiem czy dobrze rozumiem dalsze kroki, postaraj się opisać precyzyjnie
06-11-2018, 19:28,
#3
RE: Obwód i rozkład punktów w równych odległościach
Faktycznie mogłem zacząć od opisu co chcę osiągnąć. Mam "pole" na obwodzie, którego chcę wyznaczyć 3 punkty w równych odległościach od siebie. Potrzebuję też podać dokładne współrzędne tych punktów.
Myślałem o takim sposobie, że najpierw zmierze obwód a później podzielę go na 3 odcinki. Przykład mam działkę o granicy (obwodzie) długości 12 km, teraz chciałbym w równych odległościach wbić 3 słupki. Czyli 12km/ 3 daje 4 km. Daje to słupek wbity co 4 km, potrzebuję ich współrzędne aby w miarę dokładnie umieścić te 3 słupki na granicy działki.
Taka jest idea tego pytania.
07-11-2018, 00:35,
#4