Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
21-04-2020, 10:34,
#1
jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
    Przywitanie.

jak zaimportować do QGiS-a dane z excela? 
edytuję jakiś poligon i na warstwie działek zmieniam ręcznie ich atrybuty. Efektem jest uzyskanie na mapie odpowiednio kolorów dla konkretnych statusów działek.

https://zapodaj.net/0df9b0657fb4d.jpg.html (nie potrafię dodać tu obrazka jest też w załączniku)

kłopot polega na tym iż zweryfikowanych działek w excel jest kilkanaście tysięcy. 
Jak to usprawnić gdzie te dane się zapisują może dałoby się to zautomatyzować.

tu link do filmu jak to robię na piechotę 

Dzięki za wszelkie porady.



21-04-2020, 17:14,
#2
RE: jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
Witaj. Chyba najłatwiej przez kalkulator pól. Zaznaczasz sobie działki, które Cię interesują (to już pytanie jakie działki potrzebujesz - czy np. cała gmina, czy dana powierzchnia działki itp.) i w kalkulatorze pól zbiorczo edytujesz zaznaczone działki - aktywne pole "aktualizuj tylko zaznaczone obiekty" poprzez "aktualizuj istniejące pole" w Twoim przypadku pole "zgoda".
22-04-2020, 11:53,
#3
RE: jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
nie za bardzo kojarzę jak używać tego kalkulatora przykładowo dysponuje plikiem gdzie


działka nr status

10/12 zgoda
15/6 zgoda
15/7 brak
15/8 zgoda
119/70 brak

i ponieważ tych rekordów jest kilkanaście tysięcy zastanawiam się czy jest metoda na import takich danych.
22-04-2020, 18:15,
#4
RE: jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
Każdego Excela można przeciągnąć na pole pracy i dalej próbować go złączyć poprzez opcję "złączenia" we właściwościach warstwy. Nie znam tej opcji za dobrze. Można próbować.
Jeśli ten Excel zawiera jakiekolwiek dane o współrzędnych to wtedy wrzucić to do shp i połączyć np. join attributes by nearest czy złącz atrybutu według lokalizacji.
24-04-2020, 20:45,
#5
RE: jak? -edycja automatyzacja Import danych excel
Jeśli dane masz np w CSV : DZIALKA;STATUS możesz je podpiąć jako CSV bez geometrii.
W warstwie działek robisz złączenie (właściwości > złączenia) z warstwą z danymi.
Po polu numer działka w obu.
Po wejściu w atrybuty oryginalnej warstwy powinieneś widzieć dodatkowe atrybuty.
Odpalasz kalkilator pól, po prawej - aktualizuj istniejące pola, wybierasz oryginalny atrybut zgoda.
W oknie  wyrażenie wstawiasz nazwę kolumny z wartością  statusu z tej podpiętej tabeli (możesz to wybrać po rozwinięciu zakładki Pola i wartości.
Ok i zapisujesz.
Polecam poćwiczenie na kopii.
Możesz mieć problem jeśli jeśli w pliku są działki z różnych obrębów - wtedy musisz łączyć także po innych atr.
Jeśli w oryginalnej tabeli jest słownikowane to powinieneś wstawiac wartości oryginalne, a nie wyświetlane (ale może wchodzę chyba zbytnio w szczegóły).
To jeden ze sposobów jaki można zastosowac.


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Automatyzacja wydruku zgód krzyski 2 218 20-08-2024, 12:56
Ostatni post: krzyski
  Automatyzacja atrybutów nowy obiektów geodeta 6 2 647 06-03-2023, 12:46
Ostatni post: xmaziax
  Eksport z tabeli atrybutów do excel eamonn 9 58 953 30-05-2019, 11:03
Ostatni post: isk
  Plik excel w tabeli atrybutów Kzyhó 14 55 477 05-11-2018, 10:04
Ostatni post: tomalos
  Kalkulator pól podział, jak excel monikaaab 5 14 094 28-08-2018, 08:10
Ostatni post: Binko
Bug Od danych punktowych przez interpolację do danych dla obszarów onkolog 7 27 628 05-07-2017, 16:51
Ostatni post: Italiano
  Automatyzacja czynności koberek 2 13 531 22-11-2011, 07:53
Ostatni post: Rayo

Skocz do: