Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Qgis - parametry etc.
13-11-2020, 17:17,
#1
Sad  Qgis - parametry etc.
Dzień dobry.
 Na wstępie zaznaczam że jestem całkowicie "zielony" w temacie Qgis'a. Szukam prostego narzędzie do obliczania parametrów urbanistycznych, jak szer. elewacji, współczynnik zabudowy etc.  Sciągnąłem z zasobu Biura Geodezji  i Katastru m.st. Warszawy bazę budynków i działek w formacie SHP :

http://mapa.um.warszawa.pl/BGIK/?utm_sou...2Bhtaccess

Chciałbym aby Qgis , wyświetlał mi parametry pow zabudowy budynku , pow działki, oraz ew. szer elewacji budynku. Ten ostatni parametr mogę nanieść sam (podejrzewam że tego nie zawierają dane). Czy możecie mi wskazać prostą drogę do;

-czy ten soft do tego się nadaje, czy może warto poszukać czegoś innego/prostszego?

-jak wyskalować mapę?


-wymiarowanie frontów lub wprowadzania gdzieś ich wartości do informacji o danym obrysie.

-jak dzielić pow. budynku przez pow. działki a potem zbiorczo wyciągnąć średnią arytmetyczną np. z 10 działek/budynków.

-jak zapamiętać zaznaczenia budynków np.10 sztuk , żeby były pod jakim presetem?

- i na koniec, Qgis 3.10.11 działa strasznie wolno


   
13-11-2020, 22:03,
#2
RE: Qgis - parametry etc.
Wydaje mi się, ze QGIS sprosta wszystkim tym zadaniom, jednak nie będzie to proste rozwiązanie w stylu point and click. Myślę, że powinieneś zacząć jednak od podstaw, przejść jakieś kursy (niekoniecznie płatne) i dopiero później brać się za bardziej zaawansowane rzeczy. Czym innego jest pomoc na forum w jakimś jednym wątku/problemie, a czym innym zrobienie za kogoś całego złożonego zadania Smile
13-11-2020, 22:12,
#3
RE: Qgis - parametry etc.
OK, to może na początek doprowadzenie do jakiejś skali tego co wciągnałem, bo póki co działka mająca 25m ma 17321 m Smile


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najkrótsza droga (punkt do punktu) - parametry wynikowe Loozak 0 292 21-03-2024, 15:21
Ostatni post: Loozak