Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sumowanie wartości punktów w obrębie poligonu
11-08-2010, 20:48,
#1
Sumowanie wartości punktów w obrębie poligonu
Jestem początkującym użytkownikiem Qgis-a. Niedawno zauroczyłem się funkcją analizy wektorów "liczba punktów w poligonie". Chciałbym jednak pójść o krok dalej.
Czy istnieje możliwość zsumowania liczbowych wartości punktów położonych w obrębie danego poligonu? Dla wyjaśnienia posłużę się przykładem:
[Obrazek: qgis.th.jpg]
Mam trzy kwadraty - poligony w jednej warstwie. W osobnej warstwie mam kilka punktów, którym w tabeli przypisałem różne wartości liczbowe (wyświetlone w etykietach). Moim celem jest zsumowanie wartości punktów zgrupowanych w danym kwadracie i przypisanie tej wartości do poszczególnych kwadratów. Czyli pierwszy kwadrat z lewej powinien otrzymać wartość 7, drugi 3, trzeci 4.

Czy Qgis jest w stanie wykonać taką operację?

Przypuszczam, że wiele można by zdziałać poprzez odpowiednie zapytanie sql, niestety nie jestem w tym biegły. Będę wdzięczny za szelką pomoc.
20-08-2010, 14:55,
#2
RE: Sumowanie wartości punktów w obrębie poligonu
Niestety, jak przypuszczasz najprościej to zrobić w PostGISie. Gotowego narzędzia w Quantumie nie ma.
08-02-2011, 01:05,
#3
RE: Sumowanie wartości punktów w obrębie poligonu
Być może w nieodpowiedni sposób przedstawiłem w pierwszym poście gryzący mnie problem :] Ale wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie jest proste. Wystarczy skorzystać z funkcji: "Wektor/Narzędzia zarządania danymi/złącz atrybuty według lokalizacji" + opcja "pobierz podsumowanie przecinających się obiektów" + "suma"

Użyteczność QGisa nie zna granic Smile
08-02-2011, 17:48,
#4
RE: Sumowanie wartości punktów w obrębie poligonu
Możesz też wybrać punkty znajdujące się w danym poligonie. Następnie użyć wtyki Statist i obliczyć statystyki dla pożądanego atrybutu tylko dla wybranych obiektów na warstwie punktowej.
13-02-2011, 19:41,
#5