Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import DXF - problemy i teren 3D
22-10-2023, 16:39,
#1
Import DXF - problemy i teren 3D
Dzień dobry,

Jestem bardzo początkującym użytkownikiem QGIS, proszę o wyrozumiałość. Robię dyplom na Architekturze.

Dostałam plik DXF z Urzędu (bez PDF'a, zdjęcie z folderu ze wszystkim co dostałam jest poniżej). Zaimportowałam ten plik do QGIS'a (Uznałam że to będzie najlepszy program do czytania map). Zmieniłam układ współrzędnych dla projektu i grupy warstw sczytanych z DXF'a na EPSG:2176 (ponieważ mój teren mieści się w Szczecinie). 


Trochę nie wiem co mam dalej zrobić z tym plikiem w QGIS. Ogólnie chciałabym:

   A. Chciałabym zrobić 3D terenu wraz z budynkami i drzewami i nałożoną ortofotomapą/zdjęciami satelitarnymi; do dalszego użytku w programach typu AutoCAD/ArchiCAD/Revit/3DMAx/Blender.
       Kiedyś próbowałam to robić z różnymi samouczkami  na różne sposoby ale albo nie wychodziło albo efekt był średni. 
       Wiem, że można ściągnąć różne dane z geoportalu i mam je ściągnięte. 
       Są też inne źródła ale mają różną/słabą szczegółowość i mały obszar do pobrania (teraz mam na myśli satelitarne zdjęcia), a mi zależy na dość dużym terenie i dokładniejszymi danymi.
       A może skorzystać z chmury punktów? Tylko jak?


   B. Chciałabym wykonać szereg map, analiz. Przygotować mapę tak żeby była czytelna (przede wszystkim zapisać podstawowego PDF'a mapa do celów projektowych). 

B.1. Problemem jest widoczność punktów (zdjęcia poniżej dla zobrazowania). Nie rozumiem czemu one trzymają swoją wielkość niezależnie od skali widoku. Tak też się zapisuje do PDF'a, czyli z ogromnymi kropami przysłaniającymi wszystko. Powinny być zwykłe małe czarne kropki. Jestem pewna że to się da zmienić tylko nie wiem jak (szukałam w necie polskim i zagranicznym ale nie znalazłam odpowiedzi). Ktoś pomoże?