Liczba postów: 4
1
Reputacja:
0
Rozdzielanie obiektów na podstawie obiektu z innej warstwy
Cześć,
Jestem początkujący w Qgis.
Mam warstwę wektorową, która składa się z kilku dużych obiektów. Chciałbym w jednym z tych obiektów, wydzielić inny na podstawie obrysu działki, którą mam zaznaczoną w innej warstwie.
Próbowałem narzędziem do rozdzielania obiektów, ale działka jest bardzo nierówna i żadne opcje przyciągania nie pomagają mi w dokładnym dobraniu punktów, zawsze są gdzieś mikroskopijne dziury.
Doskonale działa za to wektor -> różnica, ale mam takich działek sporo i muszę je wycinać osobno.
Nie ma jakiejś funkcji typu "wytnij na podstawie zaznaczonego obiektu?"? Dzięki za wszelkie sugestie.
Liczba postów: 622
2
Reputacja:
2
RE: Rozdzielanie obiektów na podstawie obiektu z innej warstwy
Jest i właśnie ją znalazłeś - Różnica vel Difference Smile Można ją wywołać na wiele sposobów, a dostęp przez menu Warstwa jest chyba najbardziej pracochłonny.
Najprościej możesz ją ponownie wywołać z historii (menu Processing -> Historia lub Ctrl-Alt-H), wtedy powinna pamiętać parametry (i nie podstawiać aktualnie aktywnej warstwy jako źródłowej).
Możesz też zbudować model składający się z tą jedną funkcją (vel algorytmem), ale jako nazwy warstw wejściowych zdefiniować stałe teksty.
I chyba najwygodniejsza metoda, żeby wywoływać ją jednym kliknięciem, kiedy tylko potrzebujesz:
1. Menu Wtyczki -> Konsola Pythona.
2. W konsoli klawisz z notesikiem otworzy obok edytor.
3. Wklejasz weń poniższy kod (podmieniając nazwy tych 2 warstw; zwróć też uwagę na równe wcięcia).
4. Zapisujesz plik.
5. Uruchamiasz klawiszem z zieloną strzałką (tym nad edytorem).
1
Reputacja:
0
Ok dzięki, myślałem że jest jakiś oczywisty sposób, który nie tworzył by nowej warstwy tylko od razu wklejał kopiowane obiekty do warstwy, zastepując je.
Funkcja różnica jest spoko, ale powoduje często drobne problemy z geometrią.
2
Reputacja:
2