Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PostgreSQL - problem z połączeniem
26-05-2010, 14:24, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2010, 14:33 {2} przez tomalos.)
#1
PostgreSQL - problem z połączeniem
Jestem zielony z postgresql (i baz danych w ogóle) - to takie uprzedzenie. Postanowiłem pobawić się trochę pgAdmin III i od razu nabroiłem, nie spodobało mi się, że jak uruchamiam pgAdmin to łączy mi się z bazą. Chciałem, żeby łączył się po podaniu hasła. Poklikałem coś we właściwościach czegoś (nie bardzo pamiętam gdzie, chodziło o użytkownika) i odznaczyłem ptaszek przy Logowanie (czy coś w tym guście). Dodatkowo podałem hasło (w tym samym oknie co odznaczałem ptaszek), dodam, że inne niż hasło użytkownika postgres. Teraz jak próbuję się połączyć podając hasło użytkownika postgres to wyskakuje:
Cytat:Wystąpił błąd:

Error connecting to the server: FATAL: role "postgres" is not permitted to log in
Jak podaję hasło, które wpisałem w pgAdmin to:
Cytat:Wystąpił błąd:

Error connecting to the server: FATAL: password authentication failed for user "postgres"
FATAL: password authentication failed for user "postgres"

Domyślam się, że tłumaczę niezbyt jasno Sad ale może ktoś wie czy da się to jakoś odkręcić i napisze jak (i to jeszcze w taki sposób, żebym zrozumiał)? Smile

Ewentualnie jak usunąć serwer localhost z bazami i użytkownikami tak żeby można było założyć go jeszcze raz bez borykania się z ewentualnymi pozostałościami tego, z którym nie mogę się połączyć. Serwer i bazę założyłem po to żebym na nich potrenował, więc nie będzie strat Smile

Mam Ubuntu i PostgreSQL 8.4
01-06-2010, 17:37,
#2
RE: PostgreSQL - problem z połączeniem
Zablokowałeś konto głównego superusera, czyli 'postgres'. Jak już zapewne wiesz, zabrałeś mu prawo do logowania. Swoją drogą trzeba mieć talent i finezję żeby tak zrobić... Smile Nabroiłeś najmocniej jak się dało i to za pierwszym razem, nie będąc niczego świadom. Szacun. Big GrinBig GrinBig Grin