Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mapa poziomicowa i mapa spadków
28-12-2010, 20:19,
#1
Mapa poziomicowa i mapa spadków
Witam wszystkich!
Jestem początkującym użytkownikiem Qgisa i tematyki gisowej. Chciałbym wykonac do pracy mape poziomicową i spadków Gór Stołowych. Za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrać Sad. Czytałem o tym trochę, więc wiem że potrzebny jest do wykonania takich map numeryczny model terenu DEM, jednak nie wiem jak go zrobić (czy dane trzeba kupić, czy można znaleść darmowe dane na necie). Wiem że Qgis posiada wtyczki pozwalające takie mapy zrobić(Analiza terenu i gdaltools). Czy mogłby mi ktos po krótce napisać jak to można w prosty sposób wykonać?? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc Smile
28-12-2010, 21:38, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2010, 22:04 {2} przez tomalos.)
#2
RE: Mapa poziomicowa i mapa spadków
W prosty sposób od zera to nie można Smile Ale jak trochę przysiądziesz to pewnie da radę. Obszary moich działań to niziny, więc sporadycznie korzystam z DEM. Znane mi darmowe źródła to:
1. DEM z SRTM. Łatwy do pobrania bezpośrednio w QGIS wtyczką SRTM Import.
2. Google i wtyczka Elevation do QGIS, podejrzewam, że te dane pokryją się z SRTM
3. Można pobrać rastry https://wist.echo.nasa.gov/api/ Trzeba się zarejestrować ale ale nie jest to jakieś skomplikowane. Przeszukiwanie danych wymaga sporo cierpliwości i raczej nie jest "user-friendly" Smile Na szczęście jest poradnik http://www.echo.nasa.gov/reference/aster...torial.htm
4. Można zwektoryzować poziomice z topograficznych map 1:10000 dostępnych przez WSM geoportalu, masa roboty ale dobry materiał.

Firmy komercyjne pewnie dysponują NMT interesujących ciebie obszarów ale to kosztuje, nie podaję namiarów, żeby nie robić reklamy - znajdziesz bez większych problemów w internecie. Pewnie są jakieś dane dostępne w WODGiK - sprawdź.