Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
POMOCY
26-05-2011, 09:06,
#1
POMOCY
Witam!
Jestem studentem pierwszego roku Geografii. Na zajęciach GIS dostałem polecenie aby wykonać
Esej o Dygitalizowaniu w QGIS, jako całkowicie zeilony w tym temacie zwracam sie o pomoc. Może ktoś był by tak miły i pomógłby mi w znalezieniu informacji lub sam napisał by coś więcej o poszczególnych funkcjach typu 'Dodaj Punkt' 'Dodaj poligon'. Mam na myśli coś w tym stylu-

Dodaj poligon - Jest to opcja, która umożliwia dodanie nowego poligonu (zwanego inaczej wielobokiem lub obszarem) do edytowanej warstwy. Należy pamiętać, że poligon można dodać jedynie do warstwy powierzchniowej, a nie (w przeciwieństwie do MapInfo i ArcGIS) do warstwy liniowej czy punktowej. W prawidłowym poligonie nie powinny występować przecięcia krawędzi tego samego obiektu. Program Quantum GIS zaznacza takie przecięcia zielonymi znakami X. Dodając poligon należy klikać lewym przyciskiem myszy w kolejnych węzłach. Aby zakończyć dodawanie poligonu, należy kliknąć prawym klawiszem myszy. Pojawi się wtedy okienko z możliwością wprowadzenia atrybutów poligonu do bazy. Nie ma możliwości cofnięcia dodanego właśnie węzła podczas edycji, co według mnie jest sporym utrudnieniem. Można natomiast wykorzystać narzędzie „Edycja wierzchołków” już po zakończeniu dodawania poligonu.
Przepraszam że pisze tu o tak podstawowych rzeczach ale poprostu jest to dla mnie czarna magia i kompletnie nie wiem o co chodzi, a niestety od tego zależy moje zaliczenie. Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dzięki za pomoc
26-05-2011, 09:22,
#2
RE: POMOCY
(26-05-2011, 09:06)o co chodzi? napisał(a): Witam!
Jestem studentem pierwszego roku Geografii. Na zajęciach GIS dostałem polecenie aby wykonać
Esej o Dygitalizowaniu w QGIS, jako całkowicie zeilony w tym temacie zwracam sie o pomoc. Może ktoś był by tak miły i pomógłby mi w znalezieniu informacji

Oczywiście jest taki ktoś, nazywa się Wujek Gugiel http://google.com.