Liczba postów: 13
4
Dołączył: 08-06-2011
Reputacja:
0
współrzędne
Witam,
posiadam siatkę kwadratów i na niej muszę utworzyć warstwę poligonową zawierającą dwa trójkąty o podanych współrzędnych. Kwadraty mają mieć przypisane atrybuty numeryczne – określające liczbowo numer kwadratu (1,2)..
Liczba postów: 13
4
Dołączył: 08-06-2011
Reputacja:
0
RE: współrzędne
generalnie chodzi mi o to jak "wstrzelić się" w konkretne współrzędne na siatce kwadratów. Mogę narysować poligon trójkątów ręcznie, ale w momencie gdy wierzchołek trójkąta przypada gdzieś po środku siatki nie jest realne zrobienie tego dokładnie..
Liczba postów: 280
40
Dołączył: 27-05-2009
Reputacja:
1
RE: współrzędne
Żeby to zrobić sprawnie i dokładnie, musisz odpowiednio ustawić opcje przyciągania. Znajdziesz je w dwóch miejscach:
1. Ustawienia > Opcje > Digitalizacja
Włącz przyciąganie do wierzchołka i ustaw obydwie tolerancje na około 15-30 pikseli.
2. Ustawienia > Właściwości projektu > Ogólne > Opcje przyciągania...
Tutaj można włączyć do której warstwy konkretnie chcemy przyciągać i z jaką tolerancją.
Zabawa z tymi opcjami powinna rozwiązać problem "wstrzeliwania się" w istniejące obiekty.
Alternatywnym rozwiązaniem może być wykorzystanie wtyczki NumericalDigitize. Ta wtyczka dodaje do paska narzędzi edycyjnych dwie ikony, które stają się dostępne dopiero w trybie edycji. Genialne narzędzie.
Liczba postów: 13
4
Dołączył: 08-06-2011
Reputacja:
0
RE: współrzędne
Dziękuje za odpowiedź. Opcje przyciągania znam, tyle że tutaj właśnie nie przyciągam do wierzchołków tylko muszę wyznaczyć tak jakby środek na jednym z boków kwadratu i od tego punktu rozpocząć rysowanie...
Liczba postów: 603
2
Dołączył: 27-08-2009
Reputacja:
2
RE: współrzędne
Wtyczka Numerical Digitize pozwala tworzyć obiekty przez wklepywanie współrzędnych, zamiast klikania na mapie, zaś Numerical Vertex Edit analogicznie poprawia położenie istniejących już wierzchołków. Obie instalują się jako dodatkowe klawisze w pasku narzędzi edycyjnych.
A przepraszam, już to Robert napisał