Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rozciągnięta mapa
18-07-2011, 11:35,
#1
rozciągnięta mapa
Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem, więc na wielu qgisowskich sprawach się nie znam.
Mój problem obecny jest taki: mam na komputerze mapy powiatów Polski. Tylko jak ją wczytuję to ona jest taka rozciągnięta w poziomie :/ Czego to jest wina? Próbuję kombinować z układem współrzędnych, ale nic to nie daje, chyba że nie robię tego tak jak być powinno.
Co muszę zrobić, żeby mapa Polski była 'normalna'?
18-07-2011, 13:40,
#2
RE: rozciągnięta mapa
Podejrzewam, że masz te powiaty w układzie WGS-84 dlatego mapa sprawia wrażenie rozciągniętej w poziomie. Rozumiem że te powiaty to jakieś wektory (SVG czy SHP). Spróbowałbym stworzyć projekt gdzie układem współrzędnych będzie w/w, wczytać plik z powiatami. Następnie możesz zapisać je jako plik SHP definiując (przy zapisie) docelowy układ współrzędnych (np. 1965, 1992, 2000, itp.) Jeżeli masz powiaty w wersji rastrowej to można to zrobić podobnie...
Pozdrawiam.
19-07-2011, 08:30,
#3
RE: rozciągnięta mapa
Albo wyświetl je w innym układzie.
Przed pracą w QGIS powinieneś zdecydować się w jakim układzie chcesz pracować. Dla mapy całej Polski dobrym układem będzie PUWg 1992 (EPSG:2180)
Przed wczytaniem pliku, wejdź w ustawienia, właściwości projektu i dalej w zakładkę Układ współrzędnych. Tam na liście poszukaj układu 2180 zaznacz go, zaznacz również "transformacje w locie". kliknij ok.

Teraz jak wczytasz powiaty będzie śmigać
21-07-2011, 17:31,
#4
RE: rozciągnięta mapa
Dzięki! teraz wszystko gra i buczy Smile (ech,a takie to proste)

Trochę za to z innej beczki, ale mam teraz problem z edycją warstw wektorowych. Mam poligony i chcę je zmienić, ale się nie da. Tzn potrafię przesuwać całe obiekty, ale jak daję edycję wierzchołków i chcę przesunąć tylko jeden wierzchołek to wyskakuje mi błąd:
"Nie mogę przyciągnąć segmentu.
Czy ustawiono tolerancje w Ustawienia > Właściwości projektu > Ogólne?"