Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test
21-09-2011, 19:04,
#1
Test
Witam,
W zalaczniku test gis, konstrukcje pytan pozostawiam bez komentarza. Jezeli ktos ma ochote, to prosze rzucic okiem na odpowiedzi, czy poprawne. mam watpliwosci co do kilku z nich. Z gory bardzo dziekuje i przepraszam za "zasmiecanie" forum.


Załączone pliki Miniatury
       
24-09-2011, 00:37,
#2
RE: Test
Witaj.
Zdecydowałem o uruchomieniu nowego działu dla tego typu zapytań, traktujących o podstawach systemów informacji przestrzennej.
Błędów w tym teście zrobiłeś kilka. Smutne jest to, że odnalezienie odpowiedzi na większość z tych pytań zajmuje jakieś 2-3 minuty. Przykładem niech będą pytania o WMS czy infrastrukturę danych przestrzennych, o których informacji w internecie jest na pęczki. Oczywiście, jak się łatwo domyślić, te odpowiedzi są błędne.
Gdzie te czasy, kiedy po zdobycie wiedzy należało pofatygować się do biblioteki...

Na koniec odnośnie samego testu. Kilka z pytań jest co najmniej wątpliwych. Na przykład pytanie związane z buforowaniem. Bardzo mocne i nie mające charakteru definicji zawężenie zagadnienia.

Błędy robi każdy, ale takie rzeczy trzeba korygować. Może warto zatem od razu podawać skąd pochodzą pytania (nazwa ośrodka, wydziału, katedry?). Wtedy ich autorzy mieliby szanse dotrzeć do krytycznych opinii i dokonać korekty. Oczywiście bez podawania jakichkolwiek nazwisk. Jeśli macie opinię w tej sprawie, proszę o wypełnienie ankiety.
30-09-2011, 20:15,
#3
RE: Test
Melepeto,
rozumiem że jesteś studentem jakiegoś kierunku związanego z SIP ... czy podobnie się nazywającego przedmiotu.
Będę raczej krytyczny w tej odpowiedzi, ale wynika to z faktu, że znajdujemy się po różnych stronach barykady.
Zauważyłem, że od pewnego czasu (rok, 2 lata...) studenci fotografują tablicę, na której zwykłem rozrysowywać diagramy, a już obowiązkowo gdy jest prezentacja. Na tego typu fotografiach znajduje się (oceniam subiektywnie) 10% treści przekazywanych werbalne. Każdy wykład (ćwiczenia również) ma swój charakter unikalny, wywieranie nacisku na pewne zagadnienia, sposób wypowiedzi. Sądzę że w głowie studenta zostanie jedynie to, co sam zanotował, wyobraził sobie i poukładał.
Natomiast to, że zamieściłeś fotografie swojego testu na forum publicznym - oceniam jako żenujące. Traktuję to na równi z plagiatem. Swoje niepowodzenie i niewiedzę przelałeś na wykładowcę i powiesiłeś go na forum publicznym, niczym skazańca na gilotynie na środku targowiska.

Drogi Robercie, daleki byłbym od tego rodzaju polemik na publicznym forum. Pytania testowe są pytaniami wyrwanymi z kontekstu wiedzy rozległej, prostymi, ukierunkowanymi na szybką i trafną (bądź mylącą) odpowiedź. Aby nie zawężać zagadnień - należy zrezygnować z testu na rzecz egzaminów ustnych. Dla jednego buforowanie - to koła, dla innego rozbudowana definicja.
Szary to bardziej czarny czy bardziej biały?
Bez nazwisk mówisz ... w dobie internetu po podaniu katedry i uczelni - mogę zidentyfikować prowadzącego (autora testów) bez większych problemów - a ustawa o ochronie danych osobowych podaje: Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. W pkt 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Sądziłem że to forum powstało z myślą o rozwiązywaniu problemów rzeczowych dotyczących GIS. Wielu osobom pomogło, mnie również - wielokrotnie.
Czy zmieni się w forum do wytykania palcami?

Ps.
-- nie jestem autorem testu, więc nie piszę aby się odgryźć,
-- moja katedra nie jest autorem testu, więc nie piszę tego na "zamówienie",
-- nie znam Melepety,
-- studentów i ich prowadzących zostawmy w spokoju - dadzą radę :-)
-- czy już od zaraz mam nagrywać zaliczenia i egzaminy studentów, robić fotki, i takie tam? - bo bronić się trzeba..
-- nie wiem co będzie dalej, .. może się mylę w osądach ...
03-10-2011, 20:04,
#4
RE: Test
Dzięki tomsik za Twój komentarz. Baaaaaardzo rozumiem Twój punkt widzenia, choć nie ze wszystkim się zgadzam.

(30-09-2011, 20:15)tomsik napisał(a): Drogi Robercie, daleki byłbym od tego rodzaju polemik na publicznym forum.

Czy chodzi o polemikę co zrobić z problemem pytań zaliczeniowo/egzaminacyjnych? Nie rościmy sobie prawa do arbitralnego decydowania, co powinno pojawiać się na forum. Też wolelibyśmy ciekawe problemy merytoryczne, ale rzeczywistość jest inna. Stąd przeniesienie problematycznych wątków z forum QGIS do GIS dla początkujących, ankieta i pytanie do Was co robimy z tym problemem. Na tym naszym zdaniem polega otwartość.

Czy chodzi o polemikę odnośnie samych pytań?
Sądzę że pozostawianie bez żadnego komentarza informacji, co do których mamy wątpliwości, jest de facto ich akceptacją. Co zrobić?
  1. Zakazać na forum zamieszczania tego typu postów. Ale jak wyznaczyć tę granicę?
  2. Na bieżąco komentować. Na razie chętnych nie widać.
  3. Ignorować. Forum zamieni się w śmietnik informacyjny.

(30-09-2011, 20:15)tomsik napisał(a): Bez nazwisk mówisz ... w dobie internetu po podaniu katedry i uczelni - mogę zidentyfikować prowadzącego (autora testów) bez większych problemów
(...)
Sądziłem że to forum powstało z myślą o rozwiązywaniu problemów rzeczowych dotyczących GIS. Wielu osobom pomogło, mnie również - wielokrotnie.
(...)
Czy zmieni się w forum do wytykania palcami?

Oczywiście chcemy uniknąć wytykania palcami, ale niech ta informacja dotrze również do prowadzących, bo jak widać te pytania/zadania są rzeczywistymi problemami. Może dzięki temu prowadzącemu uda się je poprawić. Pytanie brzmi - "Czy chcemy to robić, a jeśli tak to jak?"

Jestem zwolennikiem otwartości. Jeśli prowadzący/promotor/nauczyciel wstydzi się tego co robi, to ja zaczynam się bać. Ale jestem realistą i wiem że należę do masochistyczno-ekshibicjonistycznej mniejszości Big Grin. I tak jak napisałem na wstępie, nie chcemy nikomu nic narzucać. Stąd ankieta i prośba o Wasze komentarze.
04-10-2011, 20:46,
#5
RE: Test
Drogi Robercie,
ale przywaliłeś z tym maso..-eksh.. Cool
bardzo mi się podoba określenie " masochistyczno-ekshibicjonistycznej mniejszości" Big Grin, czy chodzi o nauczycieli akademickich? Blush

skończmy temat bo ktoś to może przeczytać .... Angel

pozdrawiam, Tomek


Skocz do: