Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Analizy przestrzenne
20-02-2012, 13:19,
#1
Analizy przestrzenne
Jestem początkującym użytkownikiem qgisa i mam prośbę o pomoc w rozwiązaniu problemu:
Istnieją dwie warstwy poligonowe A i B, obiekty na warstwie A maja atrybut numer, obiekty na warstwie B mają atrybut kod. Zadanie polega na tym aby w tabeli atrybutów warstwy A pojawiały się również informacje o kodzie obiektu z warstwy B. W przypadku obiektów z warstwy A i B o takiej samej geometrii nie ma najmniejszego problemu, sprawa komplikuje się gdy do obiektu warstwy A należy przyporządkować kilka kodów, ( np. kilka użytków na jednej działce ewidencyjnej)
Z góry dziękuję za pomoc
20-02-2012, 20:29,
#2
RE: Analizy przestrzenne
W menu Wektor/Narzędzia geoprocesingu jest polecenie Iloczyn. Użyj go na warstwie A i B. W wyniku otrzymasz warstwę C, która będzie się składała z obiektów będących częściami wspólnymi tych z warstwy A i B. Ich atrybuty będą również połączeniem atrybutów A i B.
21-02-2012, 10:22, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2012, 10:22 {2} przez bombel.)
#3
RE: Analizy przestrzenne
(20-02-2012, 20:29)Rayo napisał(a): W menu Wektor/Narzędzia geoprocesingu jest polecenie Iloczyn. Użyj go na warstwie A i B. W wyniku otrzymasz warstwę C, która będzie się składała z obiektów będących częściami wspólnymi tych z warstwy A i B. Ich atrybuty będą również połączeniem atrybutów A i B.

Dziękuję za odpowiedź,
próbowałam rozwiązania z iloczynem, problem polega na tym iż geometria na warstwie C jest częścią wspólna obiektów z warstw A i B a ja chciałabym żeby geometria pozostała taka jak na warstwie początkowej ( np. mylące byłoby gdyby 1 działka ewidencyjna składała się z 3 różnych części)

bardziej odpowiada mi rozwiązanie z tematu łączenie jeden do wielu http://forum.quantum-gis.pl/thread-662.html