Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wtyczka OpenLayers a współrzędne geograficzne
15-11-2012, 20:53,
#1
wtyczka OpenLayers a współrzędne geograficzne
Witajcie,

Jak wiele pierwszych postów na forum rozpocznę od przeprosin za moją niewiedzę. Jestem początkującym użytkownikiem QGISa, ale nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie:

Po uruchomieniu np. wtyczki OpenStreetMap i pobraniu z internetu wskazanego fragmentu mapy (w postaci danych wektorowych) uzyskuję dane, dla których na dole okna Quantum GIS wyświetlane są współrzędne geograficzne w sposób analogiczny jak np. na stronie maps.google.com .
Jednakże jeżeli skorzystam z wtyczki Open Layers w oknie współrzędnych następuje zmiana - na inny (dla mnie nieczytelny) układ. Czy istnieje możliwość, by w trakcie używania wtyczki Open Layer powrócić do wyświetlania współrzędnych w "standardowy sposób" - format xx.xxxx yy.yyyy ?

Dodam, że zastosowanie opcji "Ustaw układ współrzędnych projektu na podstawie warstwy" dostępnej w menu podręcznym dla warstw wektorowych (wtyczki OpenStreetMap) faktycznie powoduje powrót do współrzędnych "bardziej tradycyjnych", ale wówczas następuje przesunięcie mapy z wtyczki Open Layers względem mapy z wtyczki OpenStreetMap, podczas gdy wcześniej (w nieznanym mi układzie współrzędnych) mapy idealnie się pokrywają.

Mam nadzieję, że moje pytanie jest dla forumowiczów czytelne.

pozdrawiam
Grzegorz
15-11-2012, 21:28,
#2
RE: wtyczka OpenLayers a współrzędne geograficzne
Witaj nieznany Grzegorzu Smile

W oknie Właściwości projektu musisz w drugiej zakładce (Układ współrzędnych) włączyć opcję Reprojekcja w locie.
I masz wtedy możliwość wybrania dowolnego układu, nawet innego niż te dwa w których masz wczytane dane. Czyli dane z OSM i wtyczki Open Layers możesz na przykład wyświetlić w układzie EPSG:2180.

Jest to tak często używana opcja, że można ją wywołać klikając na ikonę globu wyświetlaną w prawym dolnym rogu programu, na linii stanu.