Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tworzenie mapy - pomoc
24-04-2012, 19:07,
#1
Tworzenie mapy - pomoc
Witam,
jeśli źle trafiłam to z góry przepraszam, ale nie mam pojęcia gdzie i do kogo się z tym zwrócić, ponieważ nikt z moich znajomych nie potrafi mi pomóc, więc jeśli ktoś z tego forum jest w stanie byłabym baaaardzo wdzięczna.

Zacznę od tego, że jestem komputerowym laikiem, korzystanie z programów przeze mnie ogranicza się do pakietu Office. Wink

A teraz sedno: Piszę teraz pracę dyplomową i potrzebuję stworzyć mapkę województwa zachodniopomorskiego z podziałem na gminy. Nie musi być tam żadnych oznaczeń, nazw itp., a jedynie kontur mapki z granicami administracyjnymi gmin oraz możliwość pokolorowania poszczególnych gmin według skali danego zjawiska (w moim przypadku poziomu bezrobocia). Nigdy tego nie robiłam, pełno tego w książkach, różnych plikach gusowskich itp. więc myślałam, że to jakaś banalna sprawa, ale szukając informacji na ten temat w internecie dowiedziałam się, że potrzebny jest program do tworzenia map, a dalej to już w ogóle czarna magia (jak dla mnie)..

Czy jest ktoś cierpliwy, kto mógłby mi to opisać krok po kroku?

Pozdrawiam.
24-04-2012, 21:29,
#2
RE: Tworzenie mapy - pomoc
Cześć,

Trafiłaś dobrze, ale nie spodziewaj się gotowej odpowiedzi na tak postawiony problem.
Potrzebujesz dwa elementy:

1. Mapę gmin w formacie wektorowym - możesz pobrać tutaj. Format: shapefile. Szaleństw nie ma, ale do prostej mapy wystarczy.

2. Program - najprędzej zrobisz to w programie QGIS. Pobierz ze strony projektu wersję 1.7.4 pod Windows (www.qgis.org).
Poczytaj trochę jak to działa (http://quantum-gis.pl/czytelnia/kursy_qgis). Na forum znajdziesz sporo odpowiedzi na ewentualne wątpliwości. W razie problemów, konkretne pytania pisz już na forum QGIS.
25-04-2012, 20:09,
#3
RE: Tworzenie mapy - pomoc