Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plik SHAPE - orientacja
28-01-2013, 09:03, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2013, 09:09 {2} przez Raziel.)
#1
Plik SHAPE - orientacja
Witam serdecznie,
na wstępie zaznaczam, że jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość.

Tak wyszło, że pracuję z programem EMUiA (Ewidencja Miast Ulic i Adresów) z GUGIKu, nie mając pojęcia o geodezji i tych tematach (jak to w zyciu bywa Tongue).
Problem pojawia się przy aktualizacji mapy (nowe budynki i granice działek).
Aby dokonać aktualizację, zgodnie z instrukcjami ze starostwa otrzymałem plik SHAPE. Po otrzymaniu SHAPE okazało się, że składa się on z 66 plików o trzech różnych rozszerzeniach (.dbf, .shp, .shx). Po wgraniu owego pliku SHAPE, program EMUiA wyświetlił błąd „nie można sprasować warstwy”.
Pomoc techniczna EMUiA poinformowała mnie, że plik SHAPE dla EMUiA powinien zawierać cztery rozszerzenia, oprócz tych co są, maja jeszcze być pliki z rozszerzeniem .prj.
Starostwo ma program Geoinfo i powiedzieli, że ten program nie generuje plików .prj, bo orientacja zawiera się w pliku .dbf. Przysłali mi ze starostwa jeden plik z rozszerzeniem .prj i powiedzieli, że mam ponadawać rzecznie im nazwy dla każdej warstwy (np. GEPINN.prj, GEPPGD.prj itd.) wrzucic do folderu i wgrać. Tak zrobiłem, ale EMUiA nadal nie wyświetlał zawartości tego pliku.
Skontaktowałem się ponownie z pomocą techniczną EMUiA i powiedzieli, że nie mam tego pliku .prj dorabiać ręcznie tylko za pomocą programu właśnie Quantum Gis, wybierając układ współrzędnych 92 (czy ten układ 92 to jest ten: ETRS89/POLAND CS92?).
Niestety nie potrafię tego zrobić. Znajdzie się ktoś na tyle dobry by mi wytłumaczył jak to zrobić?
Z tego co wiem to mam otrzymać plik .shp, a starając się zapisać otwarty projekt mam do wyboru tylko .qgs.