Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
QGIS, a geodezja
31-01-2013, 22:54,
#1
QGIS, a geodezja
Czy ktoś myślał aby dostosować QGIS dla geodetów. Program obsługuje GML co według nowego rozporządzenia będzie wymagane w najbliższym czasie. Jak dotąd żaden program geodezyjny nie obsługuje formatu GML. Chętnie zakupił bym jakąś nakładkę. Niestety ale nie znam się na programowaniu i nie jestem w tej sprawie nic pomóc.
31-01-2013, 23:49,
#2
RE: QGIS, a geodezja
Trudno coś odpowiedzieć na tak ogólnie zadane pytanie. Jeśli podasz jakieś konkrety, być może znajdzie się na tym forum ktoś, kto taką wtyczkę stworzy. Albo może już stworzył, ale świat jeszcze o tym nie wie Smile

Ponieważ jest coraz więcej postów dotyczących programowania i tworzenia wtyczek, zastanawiam się czy nie uruchomić oddzielnego forum na takie bardziej zaawansowane zagadnienia.
01-02-2013, 10:16,
#3
RE: QGIS, a geodezja
Ja myślałem o takim zastosowaniu. Na razie w bardzo prosty sposób sprawdzałem sobie przybliżone położenie punktów osnowy (w przypadku kiedy nie miałem opisu).

Co do GMLa to z tego co mi wiadomo C-Geo już go obsługuje, Geobid w Ewmapie to już ma bądź zaraz będzie miał, podobnie będzie z Mikromapą od CODERa.

A sama nakładka to dość ciekawy pomysł, ale raczej będzie ona rozwiązaniem amatorsko - akademickim, gdyż do QGISa musiałaby ona być darmowa.
01-02-2013, 13:05,
#4
RE: QGIS, a geodezja
Nie jestem geodetą i nie znam się na geodezji, ale owa potencjalna nakładka (wtyczka?) jeśli będzie darmowa (albo, lepiej, open source) to chyba dobrze? Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, żeby QGIS rozbudować o narzędzie/narzędzia wykonane odpłatnie (na zamówienie). Jak się mylę to poprawcie.
01-02-2013, 19:48,
#5
RE: QGIS, a geodezja
Masz absolutną rację tomalos!