Do takich celów jest konsola Pajtona. Jeśli wierzchołki są kolejno, to powinno to być kilka linijek skryptu: iteracja po kolejnych wierzchołkach i (o ile nie jest zdublowany) składanie nowego multipoligonu. W QGISie 1.9.90 to by wyglądało tak (trzeba pamiętać o włączeniu trybu edycji najpierw). W starszych jest niestety nieco inny sposób dostępu do obiektu. Niech no ktoś tam przerobi, bo już nie pamiętam jak to się robiło, a nie mam nic pod ręką, żeby przetestować.
Kod:
f = iface.activeLayer().dataProvider.getFeatures().next()
pl = []
for line in f.geometry().asMultiPolyline():
for vertex in line:
if not len(pl) or vertex != pl[len(pl)-1]:
pl += [vertex]
f.setGeometry(QgsGeometry.fromMultiPolyline([ln]))
iface.activeLayer().updateFeature(f)
Jeśli wierzchołki nie są kolejno, to trzeba kombinować z wyszukaniem najbliższego, albo wspomaganiem przez operatora. Może ktoś z naszych Pytonowców zechciałby taką wtykę machnąć?