Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymagania sprzętowe Qgis
09-03-2013, 17:21,
#1
Wymagania sprzętowe Qgis
Witam,
Mam pytanie.
Jestem początkującym użytkownikiem Qgis, z którego korzystam na laptopie (procesor 2 rdzenie i 2 gb RAM).

Planuje kupić netbooka (2 rdzenie, 2 gb RAM) na wyjazdy służbowe, którego również chciałabym wykorzystywać do pracy w GISie.
W związku z tym mam pytanie, czy próbował ktoś z Was korzystać z tego programu na netbooku i czy jest to w ogóle realne? Nie piszcie, że to będzie niewygodne, że za mała matryca itp, tylko chodzi o same wymagania, czy przy takich samych parametrach sprzętu jakie mam teraz na laptopie (oczywiście inny procesor, ale tyle samo rdzeni) dam radę cokolwiek zdziałać w GISie???

Z góry dzięki

Pozdrawiam serdecznie Smile
09-03-2013, 20:31,
#2
RE: Wymagania sprzętowe Qgis
Sam QGIS poleci i na drzwiach od stodoły, nie ma specjalnych wymagań (podobno dzisiejszy program musi mieć duże wymagania, żeby wyglądał profesjonalnie, więc widocznie jesteśmy niedzisiejsi). Wszystko zależy od tego, jak ciężkie warstwy chcesz wyświetlać (i ewentualnie przetwarzać). U mnie na kilkuletnim netbooku chodzi znośnie, póki warstwy są proste (powiedzmy do kilku tysięcy wierzchołków). Później zaczyna być ślamazarny, ale ciągnie równo. Byle dane się mieściły w tych 2GB, prędkość zależy niestety głównie od typu procesora, a nie liczby rdzeni. Z dwóch rdzeni QGIS i tak nie zrobi większego pożytku jeszcze przez kilka miesięcy, bo i tak działa na jednym. Latem wyjdzie QGIS 2.0, który (chciałbym się mylić) prawdopodobnie jeszcze nie będzie obsługiwał wielowątkowości. Dopiero w QGISie 2.1 są większe szanse na to od dawna obiecywane przyśpieszenie.

Dopiero na telefonie chodzi kiepsko, w rozdzielczości 480x800 nie mieszczą się niektóre kluczowe okna dialogowe.
___________
EDIT: Zbytni skrót myślowy misię wdał z procesorem, poprawiłem.
10-03-2013, 11:38,
#3
RE: Wymagania sprzętowe Qgis